7 Alimente care iti fortifica sistemul imunitar

7 Alimente care iti fortifica sistemul imunitar

Primavara este o perioada a anului ideala pentru intarirea sistemului imunitar, date fiind varietatea de zarzavaturi specifice anotimpului si vremea placuta care incurajeaza miscarea in aer liber. Iata, in continuare, alimentele-vedeta care ne intaresc imunitatea: 7) Carnea de vita, datorita continutului sau de zinc si de proteine (carnea de porc este la fel de bogata in zinc, dar mai grasa si mai saraca in proteine). 6) Urzica: mineralizant redutabil, aceasta planta contine inclusiv cantitati importante de zinc si seleniu (ambele, dar in special zincul fortifica sistemul imunitar). Urzica este contraindicata in perioadele de sarcina (poate sa cauzeze avort spontan) si de alaptare. 5) Ceaiul verde, atat prin concentratia mare de L-Teanina (aminoacid care, printre alte beneficii, creste rezistenta organismului la virusi), cat si gratie flavonoidelor (substante antioxidante) din compozitia lui. 4) Morcovii (fierti sau cruzi) si bananele, excelente surse de carotene (beta- si alfa-caroten). 3) Loboda si spanacul consumate in stare cruda, plante bogate in vitamina C (ambele intrec kiwi si lamaia la acest capitol) si in beta-caroten (pigment antioxidant protector al imunitatii, precursor al vitaminei A). Loboda (cu o medie de peste 100 mg vitamina C/100 grame) este mai concentrata in vitamina C decat spanacul. 2) Ceapa (verde sau uscata), bogata in compusi ai sulfului si in quercitina (antioxidant foarte eficient pentru cresterea imunitatii). 1) Usturoiul (consumat crud), multumita continutului de alicina si celorlalti compusi sulfurosi din compozitia lui (si ceapa ne ofera alicina, dar in cantitate mai scazuta).

Top