Alternativa sanatoasa: Cu ce inlocuim clasica garnitura de cartofi?

Alternativa sanatoasa: Cu ce inlocuim clasica garnitura de cartofi?

In primul rand, cat de important este sa reducem drastic consumul deliciosilor cartofi (pana la a-i folosi doar ocazional)? Exista mai multe argumente intemeiate care sustin un asemenea demers: - Cartofii au - indiferent de modul de preparare - un indice glicemic ridicat. De aceea consumul lor regulat favorizeaza ingrasarea si chiar declansarea diabetului; - Incarcatura calorica reprezinta un alt punct slab al cartofilor atunci cand ii comparam cu alte legume; - Modul cel mai folosit de a prepara cartofii este prajirea. Prin prajirea cartofilor rezulta si acrilamida, o substanta puternic oxidanta care creste riscul de cancer; - Chiar daca ne ofera si ei vitamine si minerale, cartofii raman un aliment cu valoare nutritionala relativ redusa; - Urmare a concentratiei mari de amidon din cartofi, acestia nu fac “casa buna” cu preparatele din carne. Combinatia dintre cartofi si carne inseamna o masa prost digerata, deoarece proteinele din carne vor fi valorificate cu un randament scazut. Daca v-am convins sa imputinati cartofii din preparatele dvs., iata cateva alternative mai sanatoase si cel putin la fel de gustoase: - Varza si conopida: au un continut caloric si un indice glicemic reduse, va ofera substante anticancerigene, vitamine din grupa B si fibre din belsug. (Ambele sunt bogate si in vitamina C, insa aceasta se distruge prin prepararea termica.) - Mix de ardei, ceapa si rosii: utilizand mai multe legume, profitam de o varietate larga de substante utile organismului. Acest amestec este greu de invins la capitolul “antioxidanti”. In plus, in comparatie cu banalii cartofi el completeaza mult mai bine gustul pestelui si al carnii de pasare. - Fasole boabe: este calorica, dar are un raport proteine/calorii superior cartofilor. Nu uitati si de fasolea rosie, mai valoroasa nutritional decat cea alba. - Fasole verde: este dietetica, plina de fibre, iar pastaile contin substante care protejeaza creierul de bolile degenerative cerebrale.

Top