De ce sa consumi nuci: 6 moduri in care ele te ajuta

De ce sa consumi nuci: 6 moduri in care ele te ajuta

Nucile reprezinta o sursa valoroasa de substante benefice organismului. Pe langa acizii grasi esentiali continuti (Omega 3, 6, 9), nucile ne ofera proteine, glucide, vitamine si minerale esentiale. Acest veritabil aliment-medicament se remarca indeosebi prin concentratiile ridicate de Omega 3, vitamina E, caroten (precursor al vitaminei A), potasiu, calciu, melatonina. Ce avantaje ne aduc nucile? - Imbunatatesc circulatia sangelui si reduc riscul de accident vascular, in primul rand datorita grasimilor bune continute, dar si gratie vitaminelor din compozitia lor. - Previn depresia si (in cazul in care déjà s-a instalat) ajuta la combaterea acesteia, multumita in principal acizilor grasi din compozitia lor, dar si mineralelor furnizate organismului. - Incetinesc imbatranirea pielii, urmare a concentratiei mari de caroten. - Te ajuta sa adormi. Bogate in melatonina, sunt un aliment perfect pentru masa de seara. - Reduc riscul declansarii bolilor canceroase, multumita antioxidantilor pe care ii contin (vitamina E si caroten). - Stimuleaza buna functionare a creierului si, pe termen lung, incetinesc degradarea tesutului cerebral. Meritele apartin lecitinei, acizilor grasi Omega si antioxidantilor din nuci. Urmare a concentratiilor ridicate de principii active din nuci si tinand cont si de incarcatura lor calorica ridicata, un aport zilnic de 30-60 de grame (“o mana” de nuci) este suficient. Le poti consuma ca atare, in salate (se potrivesc minunat cu rosii, ardei, conopida) sau chiar cu miere. Pentru a nu rancezi (rancezeala altereaza grasimile din alimente, facandu-le periculoase pentru corp), miezul de nuca este preferabil sa fie pastrat la rece, in hartie.

Top