Inghetata poate fi sanatoasa. Top 3 beneficii ale sale

Inghetata poate fi sanatoasa. Top 3 beneficii ale sale

Inghetata este desertul preferat de majoritatea oamenilor pe timpul verii. Racoritoare si aromata, iti creste instantaneu tonusul si buna dispozitie. Desi criticat din cauza caloriilor sale si a aditivilor pe care inghetata din comert ii incorporeaza, produsul are certe beneficii pentru sanatate atunci cand este realizat doar din ingrediente de calitate. Iata care sunt cele mai importante 3 avantaje pe care consumul de inghetata de calitate ti le aduce: 1) Energizeaza organismul. Datorita glucidelor, a mineralelor (calciu, potasiu, fosfor) si a vitaminelor (A, D si vitamine din complexul B) din compozitia ei, inghetata restabileste nivelul de energie si echilibrul electrolitic. Important: desi intra in categoria produselor cu indice glicemic mare, inghetata nu are un indice foarte ridicat (in medie, acesta este de 60). Preparata cu mai putin zahar si mai mult fruct, inghetata poate avea un indice glicemic intre 50 si 55. 2) Stimuleaza activitatea cerebrala. Combinatia echilibrata dintre carbohidrati si grasimi stimuleaza functionarea creierului, inclusiv functiile cognitive superioare. In plus, inghetata favorizeaza productia de trombotonina, hormon ce ajuta la reducerea nivelului de stres. 3) Scade riscul de cancer la colon. Acest beneficiu este oferit de calciul prezent din abundenta in lapte. Pe langa calciu, inghetata contine si fibre alimentare daca in compozitia sa au fost folosite si fructe. Mai mult, lactoferina din lapte ajuta organismul sa lupte contra agentilor patogeni, avand activitate antivirala. Inghetata este contraindicata persoanelor care sufera de astm, celor bolnave de diabet (mai ales daca este facuta cu zahar) si celor cu intoleranta la lactoza. Pentru a avea garantia ca inghetata pe care o consumi este sanatoasa, trebuie sa ai controlul ingredientelor din compozitia sa (atat sub aspectul calitatii fiecarui ingredient, cat si sub cel al raportului masic dintre ingrediente). Nu uita: principalele cai de a reduce impactul glicemic si impactul caloric al inghetatei sunt scaderea cantitatii de zahar/fructoza/miere folosit(a) si incorporarea fructelor (in cantitati semnificative) in retetele de inghetata.

Top