Studiu: Un Mic dejun consistent scade riscul unor afectiuni grave

Studiu: Un Mic dejun consistent scade riscul unor afectiuni grave

Te-ai decis sa slabesti sau, poate, stai foarte prost cu timpul (mai ales dimineata)? Daca pe lista de “masuri de remediere” ti-ai notat si renuntarea la micul dejun (sau daca deja ai implementat “masura”), este cazul sa iti reconsideri pozitia fata de prima masa a zilei. Potrivit unei cercetari realizate de oamenii de stiinta ai Universitatii din Tel Aviv, Israel, micul dejun ar trebui servit zi de zi si, mai mult decat atat, ar trebui sa fie unul substantial. Cercetatorii au ajuns la concluzia ca un mic dejun consistent scade riscul de aparitie a diabetului, a hipertensiunii arteriale si a obezitatii! Persoanele care vor sa slabeasca sunt sfatuite in mod frecvent de catre nutritionisti sa ia micul dejun ca un rege, pranzul - ca un print si cina - ca un om sarac. Studiul recent incheiat de cercetatorii israelieni confirma aceste informatii si cuantifica influenta pe care o are un mic dejun copios asupra masei corporale. Un mic dejun substantial contribuie la scaderea nivelului de insulina si glucoza din organism, prevenind diabetul si micsorand riscul de maladii cardiace, hipertensiune arteriala si hipercolesterolemie. De asemenea, scade probabilitatea de a simti nevoia unei gustari pe parcursul zilei, micsorand riscul de obezitate. La cercetare, care a durat 12 saptamani, au luat parte 93 de femei obeze. Dieta zilnica a tuturor, cu un continut moderat de carbohidrati si grasimi, totaliza 1.400 de calorii. Primul grup consuma 700 de calorii la micul dejun, 500 la pranz si 200 la cina; al doilea, 200 de calorii la micul dejun, 500 la pranz si 700 la cina. Cina si micul dejun erau identice. In cadrul grupului care a optat pentru un mic dejun consistent, s-a inregistrat o scadere a nivelurilor de grelina, un hormon al apetitului, insulina, glucoza si trigliceride mai mare decat in celalalt grup. Mai mult, persoanele care au optat pentru un mic dejun bogat au pierdut in greutate, in medie, 8,6 kilograme, in vreme ce voluntarele care au adoptat obiceiul unei cine copioase au slabit, in medie, doar 3,5 kilograme! De asemenea, circumferinta taliei s-a redus cu 8,3 centimetri in cazul primului grup, comparativ cu 3,8 centimetri in grupul al doilea.

Top